".
expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Saturday 8 October 2011

Aku,Mereka dan Basikal

Assalamualaikum :)

Mase zaman sekolah dulu2, mesti kite ada ambik subjek koko(kokurikulum) kan? Waktu tu mesti ada yang ambik bola jaring la, bola sepak la, permainan dalaman la dan macam2 lagi...Kali ni aku nak kongsi pasal aktiviti koko aku masa study kat uni. Masa aku sem 2 dulu, aku ambik Kelab Keusahawanan sebagai subjek koko aku...Aktiviti dia mudah je...dengar ceramah, buat keje lapangan, lastly buat presentation...Tu je la kejenye..Aku ingat lagi waktu group aku buat presentation, kitorang kene puji sebab kumpulan kitorang bentang dengan teliti...hikhikhik...(bangga). Tapi, tiba2 pulak lecturer tu tanya pasal nama jenis syarikat kitorang..Teketar-ketar kitorang nak jawab..Masing-masing tunjuk muka pucat..hahaha..Kemain lagi seronok bile kene puji..Tapi bile kene tanya mulut langsung tak boleh bukak macam kene tampal dengan soletape...Tapi tu citer dulu...Untuk sem ni aku dah pilih satu aktiviti yang sangat mencabar....jengjengjeng.....




Sebenarnye aku melayakkan diri aku dalam Kelab Berbasikal UTeM...hehehe...Hebat kan aku? Mula-mula aku nak join Kelab Equestrian tapi dah full...Lastly aku pilih la kelab ni...Dah lame aku tinggalkan aktiviti ni..Aku mule kayuh basikal pergi sekolah mase aku tingkatan 1 sampaikan tingkatan 3..Oleh sebab rindu yang sangat membuak-buak, aku pun join la kelab ni...




Antara kawan aku yang same2 join kelab ni...Masing2 ada citer sendiri pasal pengalaman mule2 kayuh basikal..

Minggu keempat kitorang masuk kelab ni, terus je kene buat amali kayuh basikal...aku ingat jalan2 dalam kawasan uni je..Tapi kitorang kene kayuh di luar kawasan...Kire macam outstation la kan..hahaha...Waktu mule2  kayuh tu steady je aku punye kayuhan..Tapi lepas 15 minit rase macam nak pengsan beb...Mane tak rase nak pengsan, kitorang kene kayuh naik bukit..Memang semput la...Bile sampai je waktu turun bukit semua orang nak tunjuk aksi superman...Masing2 je laju...Bile sampai bab naik bukit semua orang muka macam kene kejutan elektrik (terutamanya aku)...hahaha...Tak mampu dah....





  
 Masing2 lepaskan penat












 
Kemain lagi aku tangkap2 gambar waktu sesi lap peluh...Tunjuk muke bahagia..Padahal aku rase penat giler kayuh basikal tu...Penat sangat2!!! Mungkin minggu seterusnye kitorang akan sambung latihan kayuhan basikal dalam hutan pulak...Tak tau la macam mane nanti kan?..Kite same2 tunggu je la....
 
 

No comments:

Post a Comment