".
expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Saturday 14 September 2013

Sakit Itu Penghapus Dosa

Assalamualaikum :-)

Dah lame tak menaip.. Sekarang dah masuk sem baru.. Awal awal ni rajin la nak menaip sebab tak sibuk. Ok, back to the main point.. Kalau kita demam, mesti kita akan mengeluh sakit..Sume sakit. Sakit kepala la, sakit badan la, pening la..Padahal, tau tak korang bahawa sume sakit tu adalah penghapus untuk dosa yang kita pernah buat..Bukan tu je, malah kalau tersepak batu jugak secara automatiknye itu adalah satu tanda bahawa dosa kita dah dihapuskan.. Jadi, kalau kita sakit jangan asyik nak mengeluh.. Muhasabah diri dan belajar untuk bersyukur.. Sekurang-kurangnya Allah dah ampunkan serba sedikit dosa yang kita buat..

Kadang-kadang bila tersepak batu terus nak sembur kan..? Tapi kita kena ingat yang Allah senang-senang je nak delete dosa kita dengan seketul batu je. Jadi, fikirkanlah dengan hanya seketul batu dah dapat ringankan sikit bahu kiri yang dah berat.

Sebenarnye kita sendiri tak tau apa yang Allah rancangkan untuk kita. Tapi kita kena percaya bahawa apa yang Dia rancangkan tu adalah yang terbaik untuk hamba-Nya. 





No comments:

Post a Comment